tisdag 15 december 2009

En av grunderna

Jag känner och tror verkligen att jag är benådad. Jag är en ny skapelse i och med Jesu Kristi död och frälsargärning på korset och Hans ärorika uppståndelse. Jag tror på att Jesus Kristus har tagit på sig straffet för mina synder. Något alldeles nytt har tagit sin början. Jag har befriats från syndens och mörkrets tyngd. Jag är räddad från dödens slutgiltighet. Döden har inte längre sista ordet när det gäller mitt liv.

I mitt hjärta och i min själ tror jag — jag är förvissad därom — att jag är förlåten, att Gud genom sin son Jesus Kristus har förlåtit mig och strukit ett streck över mina synder. I det att jag tar emot Guds enorma och nåderika gåva gives det mig även ett uppdrag — på samma sätt som jag har blivit förlåten av Gud, skall jag förlåta andra människor, och då jag har mottagit syndernas förlåtelse, har jag inte heller någon rätt att döma andra människor.

Inga kommentarer: